BVL 2022 logoBruidsfotograaf Limburg Foto: Youri Claessens

Wie kan er lid worden?

Het lidmaatschap van de Babsenvereniging Limburg staat open voor:
natuurlijke personen die benoemd zijn door/in dienst zijn van een Limburgse gemeente en die door een rechtbank zijn beëdigd als Babs (een kopie van de benoeming en/of beëdiging dient als bewijs te worden meegestuurd).

Contributie

Het lidmaatschap kost € 25,00 per kalenderjaar.
In de meeste gevallen zal de Babs het contributiebedrag bij de gemeente, waar hij/zij in dienst is, als onkosten kunnen declareren. Informeer hiernaar bij jouw gemeente (en laat ons even weten, of dit gelukt is; we streven ernaar, dat alle babsen (op termijn) de contributie (als onderdeel van hun arbeidsvoorwaarden) vergoed krijgen.

Overige inkomsten vereniging

Naast de te ontvangen contributie van leden zullen we ook gemeenten gaan benaderen voor een sponsorbijdrage. Deze gemeenten lopen nl. vaak inkomsten mis, doordat bruidsparen kiezen voor een kosteloze huwelijksvoltrekking en vervolgens een ceremoniële trouwambtenaar voor veel geld een ceremonieel huwelijk laten voltrekken.

Als we via de Babsenvereniging Limburg meer bekendheid kunnen geven aan het feit, dat de reguliere Babsen net zo goed (of soms zelfs nog beter) werk verrichten tegen veel lagere tarieven, is dit ook in het voordeel van de gemeente.
We hopen daarom, dat zij ons, via een (jaarlijkse) sponsorbijdrage willen steunen.

Voordelen voor leden

Wat kan het lidmaatschap van de Babsenvereniging Limburg betekenen, voor jou, als Babs?

• je krijgt van ons een inlogcode om te kunnen inloggen op het afgeschermde gedeelte van deze website. Daar vind je vakinhoudelijke informatie, verhalen van collega-trouwambtenaren, trouwformules in diverse vreemde talen, gedichten, voorbeelden van Kinderaktes, de mogelijkheid tot discussie met/het stellen van vragen aan collega-Babsen, etc.
  • je kunt deelnemen aan door ons te organiseren workshops en andere bijeenkomsten
  • Als gezamenlijke Babsen kunnen wij ons sterker opstellen richting gemeenten als het gaat om te maken afspraken over o.a. arbeidsvoorwaarden

Wil je lid worden?

Download hier het inschrijfformulier

BVL2023 Inschrijfformulier leden

Beëindigen lidmaatschap

Het lidmaatschap van Babsenvereniging Limburg loopt van 1 januari t/m 31 december.

Opzeggen van het lidmaatschap dient te gebeuren vóór 1 december van het kalenderjaar.
De opzegging gaat dan per 1 januari in.

Opzegging lopende het kalenderjaar gaat per 1 januari van het volgende jaar in zonder recht op restitutie van betaalde contributie.

De opzegging dient schriftelijk kenbaar gemaakt te worden door een mail naar het secretariaat te sturen: babsenvereniginglimburg@gmail.com

Je krijgt dan per mail een bevestiging van de opzegging.